Info from Canadian Embassy Kuwait
For those of you who may not have seen this:
To the attention of all Canadians in Qatar:
(français à suivre)
1- PASSPORTS:
Due to circumstances beyond the Embassy's control, there has been a recent delay in the processing of passport applications in Canada. Until the end of October 2007, passports will no longer be delivered in the formerly prescribed standard time of 15 business days.
Passport renewal could now take up to 25 business days to arrive.
Please plan your renewal accordingly.
2 - NEW WORKING HOURS:
As of September 1, 2007, the Canadian Embassy is open from Sunday - Thursday, 7:30am - 3pm
Consular section is open to the public Sundays, Mondays and Thursdays 9am - 12noon.
3 - REGISTERING WITH THE EMBASSY:
If you receive this email, you are registered. The Embassy is always looking for new volunteers to be wardens.
The Embassy Warden Network is designed to facilitate communications between the Embassy and resident Canadians, in the event of a local crisis such as internal disorder or natural disaster. This system is an integral part of the Embassy's contingency plan for responding to emergency situations. It is intended to provide a communication network through which the Embassy can provide information and advice concerning safety precautions and, as a last resort, evacuation measures. Hence, Wardens allow the Embassy to convey information and advice to Canadians easily and quickly through known channels, particularly in the early stages of a developing crisis situation.
You, as a member of the Canadian community, can assume the role of Warden or Deputy Warden on a strictly voluntary basis. Wardens have no official status, and receive no remuneration or reimbursement for expenses. Their role would principally be to act as:
General roles:
1- A known point of contact between the Embassy and Canadians in their area for the purpose of conveying information and instructions from the Embassy.
2- A communication link with Embassy; they relay information and advice from the Embassy to their district.
3- An information resource person for the Embassy, whose role would be to retain an up-to-date list of Canadians residing in their area of responsibility through timely verifications of registrants' information.
In the event of an emergency:
4- To assist in planning and supervising the withdrawal of Canadians from their area to a designated evacuation point in consultation with the Embassy and in conformity with its instructions .
Once again, we reiterate our appreciation for your community-minded spirit in volunteering to become a Warden/Deputy warden. So if you are still interested kindly e-mail us at this address:[email protected] indicating the following:
- Surname, name.
- Address and telephone number.
- Postal address.
- e-mail address.
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A l'attention de tous les canadiens au qatar:
1- PASSEPORTS:
Suite à des circonstances hors du contrôle de l'Ambassade, il y a un retard de processus des demandes de passeports traités au Canada. Jusqu'au fin octobre, 2007, les normes de services ne seront plus 15 jours ouvrables, décrit antérieurement.
Le renouvellement de passeport prendra jusqu'au 25 jours ouvrables.
Veuillez prendre les nouveaux normes de service en considération dans votre planification.
2 - NOUVELLES HEURES D'OUVERTURES:
Du 1er séptembre, 2007, l'Ambassade du Canada est ouverte dimanche - jeudi, 7h00 à 15h00.
La section consulaire est ouverte au public les dimanches, lundis et jeudis du 9h00 à 12h midi.
3 - S'INSCRIRE AU PRÈS DE L'AMBASSADE
Si vous recevez ce couriel, vous êtes inscrit(e). L'Ambassade est toujours à la recherche des responsables qui se portent volontaires.
Le réseau des Responsables de l'Ambassade a été établi en vue de faciliter la communication entre l'Ambassade et la communauté canadienne et ce, en cas de crise au niveau local telle que des troubles internes ou des désastres naturels. Ce système fait partie intégrante du plan d'urgence établi par l'Ambassade pour faire face aux situations d'urgence. Il a été mis en place en vue d'assurer un réseau de communication à partir duquel l'Ambassade pourrait fournir informations et conseils sur les mesures de précaution sécuritaires et, en dernier recours, sur les mesures d'évacuation. Ainsi, les Responsables permettent à l'Ambassade de transmettre informations et conseils aux Canadiens de manière rapide et aisée par le biais de canaux bien déterminés, notamment lors des premières étapes d'une situation d'urgence en cours.
En votre qualité de membre de la communauté canadienne, vous pouvez remplir le rôle de Responsable ou de Responsable Adjoint à base strictement volontaire. Les Responsables ne bénéficient pas d'un statut officiel et ne sont pas rémunérés, ni même remboursés pour les dépenses encourues. Votre rôle consisterait principalement à :
Tâches principales:
1. Servir de point de contact connu entre l'Ambassade et les Canadiens dans leurs districts, pour transmettre l'information et les instructions de l'Ambassade.
2. Maillon de communications avec l'Ambassade; ils transmettent information et conseils de l'Ambassade à leurs districts.
3. Une personne source d'information pour l'Ambassade dont le rôle consisterait à mettre à jour une liste des Canadiens se trouvant dans leurs districts; à partir d'une vérification régulière des informations sur les Canadiens inscrits.
En cas d'urgence:
4. Collaborer à la planification et à la surveillance du retrait des Canadians de leurs districts vers un point d'évacuation désigné, en consultation avec l'Ambassade et conformément à ses instructions.
Nous réitérons encore une fois notre appréciation de votre esprit communautaire source de votre intérêt de devenir Responsable/Responsable Adjoint à titre bénévole. Si vous êtes toujours intéressé de devenir Responsable/Responsable Adjoint, prière de nous envoyer un message électronique à cette l'adresse: [email protected] en précisant votre:
- Nom de famille, prénom.
- Adresse et coordonnées téléphoniques.
- Adresse postale.
- Adresse électronique.
No German translation...lol
With all of the questions we had about Canadian passports and visas a while ago I thought it was worthwhile to post.
But thanks for posting for the benefit of those who haven't received it.
Stay safe all.
Perfection does not exist. The question therefore, is: what level of imperfection are we willing to settle for?